marți, 6 aprilie 2010

Dragoteni/Remetea:Concursul de încondeiat ouă, o reusita


Concursul a luat o amploare deosebită în ultimii ani, numărul participanţilor crescând de la an la an. Competiţia este rodul unei colaborări între Primăria şi Consiliul Local Remetea, Şcoala Generală din Remetea, Consiliul Judeţean, Muzeul Ţării Crişurilor, Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Bihor, Centrul Judeţean pentru Promovarea şi Conservarea Culturii Bihor şi Muzeul Municipal Beiuş.
Copiii, tinerii, vârstnicii din Drăgoteni, dar şi din localităţile învecinate (Remetea, Meziad, Roşia, Lazuri de Roşia, Săucani şi Gurbeşti) s-au înscris la activităţile care s-au desfăşurat în incinta Şcolii din Drăgoteni. Participanţii la concurs au împistrit ouăle cu un instrument rudimentar numit „bizarcă” sau „chişiţă”. Ei au folosit motive geomorfe, florale şi motive creştine.
„Am învăţat să împistresc ouă de la cinci ani. I-am învăţat şi pe nepoţii mei să încondeieze ouă. Ouăle lor sunt mai frumoase decât ale mele, pentru că ei au învăţat la şcoală să facă modele mai frumoase. Mie îmi tremură brânca şi nu îmi ies aşa faine. Tradiţia nu a dispărut şi nici nu va dispărea, pentru că tinerii o vor promova”, a spus convinsă Lucreţia Frenţ, în vârstă de 72 de ani.

Pe lângă concursul de încondeiat ouă, la Drăgoteni au mai avut loc concursuri de bătut toaca, de recitat poezii, de interpretat cântece religioase şi de pictat de icoane pe sticlă.

C.D.(www.bihon.ro)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu